sightseeing Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu sightseeing Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu

sightseeing Wenen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

15 Oktober 2014 | Oostenrijk, Wenen

Nu dan toch eindelijk dat verhaal over hoe mooi wenen nou eigenlijk is. Voordat ik heen ging hoorde ik van iedereen dat wenen zo´n mooie stad was. Maar voor dit weekend had ik daar eigenlijk nog niet zoveel van gezien. Gewoon omdat ik totaal geen idee had waar ik zijn moest. Dankzij een studie genootje uit nederland die ik opeens tegenkwam in me jugendhaus en die stage loopt bij het zelfde bedrijf wist ik dit keer welke kant ik op moest.
Op donderdag nodigde me studiegenootje me uit om mee te gaan shoppen in de SCS in vosendorf. Dit is een van de vele overdekte winkelcentra in wenen waar ze echt alle winkels hebben die je kent. Ze hebben vooral veel merken maar ik ben ook de vero moda, H&M en de primark tegengekomen.
Op vrijdag ging ik zelf weer op ontdekkingstocht. Na toch weer 2 keer weer de verkeerde kant op te zijn gegaan had ik eindelijk door dat ik de metro moest pakken naar karlsplatz. Ik had ergens een kaartje van de metro gehaald en zo wist ik ook welke metro ik moest nemen. Aangekomen bij karlsplatz zag ik al meteen een prachtige kerk, de karlskirche. Eindelijk voelde ik me een beetje in dat mooie wenen waar iedereen zoveel over verteld had. Ik liep wat verder en kwam al snel langs een prachtig muziek gebouw en langs natuurlijk de welbekende staatsoper. Toen ik verder liep kwam ik overal om me heen mooie beelden en gebouwen tegen. Ik kwam terecht op een winkelstraat waar straatartiesten wat sfeer brachten. Deze winkelstraat kwam uit op stefansplatz met weer een hele mooie kerk. Ik heb daar nog een klein rondje gelopen, maar verder hield ik het weer even voor gezien. Het was namelijk nog maar vrijdag en die ochtend had ik gewoon stage gelopen.
De rest van het weekend stond volledig in teken van Schonbrunn. Hier heeft lang geleden een keizer een paleis gebouwd met daarom heen een enorme tuin. Tegenover het paleis staat op een heuvel de gloriette. Van hieruit kon de keizer neerkijken op het prachtige paleis. Ook is in het park de oudste dierentuin van europa gebouwd.
Hier ben ik zaterdag weer met me studiegenootje heen gegaan. Ik ben gek op dierentuinen dus ik vond het geweldig. Ze hebben allerlei dieren die ik nog niet in andere dierentuinen had gezien, zoals koalas en reuzenpandas. Het was heel gezellig en we hebben daar lekker lang rondgelopen.
De volgende dag ben ik zelf de rest van schonbrunn ingegaan en heb dan eindelijk dat prachtige paleis gezien. Het was supermooi weer dus ik heb mooie fotos kunnen maken. Ik ben het paleis niet ingeweest, maar dat komt nog een keer.
Verder heb ik hier op stage al een beetje vrienden kunnen maken en gaan we vrijdag avond naar een cocktailbar. Ik ben heel benieuwd naar het nachtleven van wenen. Ik hoorde dat de clubs hier niet zo leuk zijn omdat ze alleen maar techno draaien en dat de meeste mensen toch in barretjes zitten. Maar we gaan het meemaken denk ik.

  • 15 Oktober 2014 - 10:19

    Jolande:

    Hoi,
    Mooie foto's! Heb erg veel zin in het weekendje. xxx

  • 15 Oktober 2014 - 18:34

    Leny:

    Hoi Marjolein
    Leuk om zo met je mee te kijken in Wenen, genoeg te zien en te beleven daar.
    Groetjes Fred en Leny

  • 15 Oktober 2014 - 20:50

    Neeltje:

    Wat tof die panda's en koala! Ziet er mooi uit. Heel benieuwd naar het uitgaansleven. Techno, ieuw!
    x

  • 21 Oktober 2014 - 13:18

    Zelda:

    Heb je al sachertorte gegeten :p? Ik las net toevallig wat over prinses Sisi -, moest meteen aan jou denken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Op verzoek een waarbenjij.nu aangemaakt. En waar ben ik? Wenen. Om precies te zijn: gatterederstraBe 10, 1230 Wien, 587. Wil je alles lezen over mijn stage en hoe het verder in wenen is, lees dan mijn blog. Ik zal proberen om alles zoveel mogelijk bij te houden. Net als jullie dit hopelijk zoveel mogelijk zullen lezen ;) Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. Liefs Marjolein

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 4244

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Wenen

Landen bezocht: