aankomst en eerste stagedag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu aankomst en eerste stagedag - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu

aankomst en eerste stagedag

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 Oktober 2014 | Oostenrijk, Wenen

Na afscheid nemen van een flink afscheidscomité en een best wel chille vlucht met helaas wel een uur vertraging, kwam ik dan eindelijk aan in Wenen. Hoewel ik er voor me vertrek echt niet van bewust was dat ik echt al bijna weg ging (bij afscheid nemen van mensen had ik t gevoel dat ik ze toch de week erna weer zou zien), was ik er nu toch wel zeker van dat ik voorlopig niet meer thuis zou komen.
Nou daar sta je dan, in een volledig onbekende stad en dan voor 7 maanden, best wel raar. Gelukkig had ik al snel mijn Jugendhaus gevonden waar ik mijn tijd in wenen zal verblijven. De kamer is echt groter dan verwacht en heel netjes. Wel is het heel leeg, als ik in het rond kijk zie ik een paar kasten een bed en een tafel, maar voor de rest alleen maar lege witte muren. Ik moet er zeker nog mijn eigen plek van maken om me echt thuis te voelen.
Na al mijn spullen uitgepakt te hebben besloot ik wenen te gaan verkennen. Omdat ik niet wist waar het centrum was ben ik maar gewoon in de trein gestapt naar Wien Hauptbahnhof (klinkt toch best als een centrum). Daar aangekomen ben ik alleen maar rechtdoor gaan lopen in de angst dat ik anders de weg niet meer terug zou vinden, aangezien ik ook nog geen kaart heb van wenen (Al had ik een kaart, zou ik nog de weg niet vinden, kaartlezen is namelijk niet mijn sterkste punt). Na een tijdje lopen kwam ik uit bij de Naschmarkt. Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is best leuk om overheen te lopen. In het begin heb je een mengeling van cafeetjes en winkeltjes met kruiden en etenswaren, maar ook souvenirs. Loop je iets verder, dan kom je bij de echte marktkraampjes zoals we die ook in Nederland hebben, met sjaaltjes, groenten en fruit en doeken. Loop je verder over de markt, dan kom je op een enorme rommelmarkt terecht. Prachtig om te zien, maar veel goede spullen kun je er niet kopen. Het merendeel was toch echt oude rommel. Verder liepen daar ook echt ontzettend veel zwervers rond, die je ook zomaar op straat in wenen tegenkomt. Bedelend voor geld zitten ze in kleermakerszit midden op straat.
Zondag wilde ik even een rondje lopen in de buurt van het hostel, om er vervolgens achter te komen dat alles gesloten was. Terwijl in nederland de winkels lekker open zijn op zondag, zit in wenen alles potdicht. Niks te doen, tenzij je natuurlijk naar de toeristische gebieden gaat. Ik besloot dus maar gebruik te maken van de faciliteiten in het hostel en ben de gym ingedoken. De gym hier is echt heel klein, maar hij is gratis, dus klagen doen we niet.
Vandaag was dan eindelijk mijn eerste dag op stage. Vooral een rommelig dagje maar van wat ik van alles heb kunnen zien en de mensen die ik ontmoet heb lijkt het me heel gezellig. Ik heb al ontzettend met collega's kunnen lachen en heb een hele tijd zitten praten met de vrouw die bij mij op de kamer zit. Omdat mijn begeleider niet veel tijd had kreeg ik wat artikelen mee om me in te lezen in het project zodat ik morgen echt een rondleiding kan krijgen.
Ik ben heel benieuwd naar wat ik precies ga doen, maar heb er echt ontzettend veel zin in. Me stage is natuurlijk toch waar ik het meeste tijd mee zal doorbrengen. Ik laat jullie snel meer weten over hoe het hier is. Maar jullie kunnen natuurlijk altijd een berichtje sturen of met me Skypen. :)

Groetjes aan jullie allemaal en liefs uit Wenen!! xxx

  • 07 Oktober 2014 - 19:21

    Marleen:

    heey,

    Leuk om zo je eerste indrukken te lezen. Hoop dat we nog veel meer van je gaan lezen ☺️

  • 07 Oktober 2014 - 23:45

    Frodo:

    Heel veel plezier joh!
    Paar tips om te doen:
    Schönbrunn (is ook een Ubahn halte bij)
    Zit ook een mooie dierentuin bij trouwens!
    Haal een metroplattegrond, altijd handig om bij je hebben zodat je weet waar je welke metro naartoe kunt pakken ;)
    Biertjes drinken in de Kaktusbar
    Shoppen in de buurt van Karlsplatz

    Je gaat het vast allemaal uitvinden :)

    Succes en plezier!
    Liefs,
    Fro

  • 08 Oktober 2014 - 11:19

    Lindy:

    Hee Majo!

    Heel leuk om je eerste verhaal te lezen!! Echt spannend idd dat je inene in een totaal onbekende stad staat terwijl je weet dat je de volgende 7 maanden daar zit. Maar jou kennende zul je niet veel moeite hebben je te vermaken en je weg te vinden ;). Heel veel plezier en succes met je stage! Ik zie uit naar je volgende bericht! :)

    Xx Lindy

  • 08 Oktober 2014 - 13:26

    Neeltje:

    Fijn, teken van leven. Gauw skypen! Dikke kus

  • 08 Oktober 2014 - 18:55

    Leny:

    Hoi Marjolein

    Gezellig nu al wat van je belevenissen te kunnen lezen, smaakt naar meer ;)
    succes en hel veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Op verzoek een waarbenjij.nu aangemaakt. En waar ben ik? Wenen. Om precies te zijn: gatterederstraBe 10, 1230 Wien, 587. Wil je alles lezen over mijn stage en hoe het verder in wenen is, lees dan mijn blog. Ik zal proberen om alles zoveel mogelijk bij te houden. Net als jullie dit hopelijk zoveel mogelijk zullen lezen ;) Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. Liefs Marjolein

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4245

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Wenen

Landen bezocht: