Bijna naar huis - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu Bijna naar huis - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

20 April 2015 | Oostenrijk, Wenen

Lieve allemaal,

Tot mijn grote spijt zal ik u melden dat dit mijn laatste reisverslag vanuit wenen zal worden. Maar wees niet getreurd, want dat betekent dat ik ook alweer bijna thuis kom. Mijn laatste dagen zijn aangebroken en ik ben al zo langzamerhand bezig met het inpakken van mijn spullen (Ik hoop echt dat ik alles mee terug krijg). Tegelijkertijd ben ik ook op stage alles een beetje aan het afronden. Ik geef deze week twee presentaties en ik ben al goed opweg met het schrijven van mijn verslag. Ik hoop deze namelijk helemaal af te hebben voordat ik weg ga. Helaas heeft mijn begeleider daar ook een rol in en ben ik vooral aan het wachten tot hij weer delen heeft nagekeken en ik die dan weer kan verbeteren. Maar zo gaat het vaker.
Het is april en in wenen betekend dat het weer dan erg wisselvallig is. Het gezegde: 'april doet wat ie wil' wordt hier dan ook graag gebruikt. En wat ik er ondertussen van gemerkt heb, klopt het nog ook. Zo stonden we met pasen nog op de paasmarkt in de sneeuw en was het de afgelopen week juist ontzettend mooi weer. We waren dan ook een paar dagen vroeg begonnen (6.00) zodat we om 15.00 weg konden en lekker op onze luie reet in het park konden liggen. Heerlijk.
Een tijdje geleden alweer zijn we met de auto een dagje naar Salzburg geweest. Het is ongeveer 3 uur rijden, dus we waren vroeg vertrokken. In Salzburg herken je een hoop van the sound of music (de film). We hebben dan ook speciaal het huis bezocht wat in de film te zien is. Helaas konden we niet alles terugvinden, zoals de abdij en het huis met de hele mooie tuin ervoor aan het water. Mocht je in Salzburg komen is het ook mogelijk om de soud of music tour te doen. Dan kom je echt langs alle dingen die in de film voorkomen. Lijkt me wel leuk om dat nog een keer te doen eigenlijk. Verder is Salzburg een heel mooi en rustig stadje. Er is alleen niet veel te doen, dus rond 5en gingen we weer naar huis, zodat we ook nog een beetje op tijd thuis zouden zijn.
Ook heb ik in de afgelopen tijd bratislava bezocht. Dit is wat dichterbij, met een uurtje treinen ben je er al. De treinen zijn hier absoluut niet duur, we hebben maar 16 euro voor een retourtje betaald. Bratislava is ook een mooie stad, maar het is klein en er is eigenlijk weinig te doen en te zien. Helaas kwam ik er pas achteraf achter dat er een heel groot winkelcentrum schijnt te zijn. We hebben dus een beetje rondgelopen en zijn eind van de middag weer terug naar wenen gegaan om daar lekker te gaan eten.
Ik heb dus in me tijd hier ook nog lekker rond kunnen reizen. Helaas heb ik geen tijd kunnen vinden om te gaan skien. Maar uiteindelijk is dat denk ik toch ook niet echt wat voor mij.
Nou hierbij zal ik afsluiten. Mochten jullie ooit naar Wenen willen (wat ik absoluut aanraad), kom dan gerust langs voor een hoop informatie. Ondertussen weet ik wel een hoop dingen die leuk zijn om heen te gaan. Maar mijn persoonlijke favoriet is hier natuurlijk de dierentuin. Ik heb volop gebruik kunnen maken van mijn jaarkaart.
Al zijn de mensen hier niet altijd erg gastvrij, de stad is echt prachtig. De beste tijden om hier te komen, zijn de zomer (en dan vooral je tijd verdoen met chillen aan de donau) en natuurlijk de tijd voor kerst (wanneer alle kerstmarkten er weer zijn).
Ik hoop dat ik jullie allemaal een beetje heb kunnen vermaken met de verhalen over mijn avonturen in wenen. Maar ik vertel jullie er allemaal graag meer over als ik weer terug ben.
Ik kijk ernaar uit om weer naar Nederland te gaan.
Tot heel snel allemaal!!

Groetjes, Marjolein

  • 20 April 2015 - 15:08

    Leny:

    je appelboom bijna vol?
    leuk nog even de laatste dingen van je te horen.
    alvast een goede reis terug
    groetjes Leny

  • 20 April 2015 - 17:35

    Jolande:

    Yeh, nog 12 nachtjes!!! Kijk er al naar uit.
    Hoewel ik twee prachtige weekenden in Wenen heb doorgebracht, vind ik het toch weer gezellig dat je terugkomt. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Op verzoek een waarbenjij.nu aangemaakt. En waar ben ik? Wenen. Om precies te zijn: gatterederstraBe 10, 1230 Wien, 587. Wil je alles lezen over mijn stage en hoe het verder in wenen is, lees dan mijn blog. Ik zal proberen om alles zoveel mogelijk bij te houden. Net als jullie dit hopelijk zoveel mogelijk zullen lezen ;) Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. Liefs Marjolein

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 4217

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Wenen

Landen bezocht: