begin van de lente - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu begin van de lente - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu

begin van de lente

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 Maart 2015 | Oostenrijk, Wenen

Lieve allemaal,

Ik weet dat ik al een tijdje niks van me heb laten horen, en dat spijt me enorm. Ik heb het nu eenmaal erg druk gehad de laatste tijd.
Elk weekend had ik wel iets. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld langs geweest in wenen. En ik ben een weekend in praag geweest.
Ik zit bijna aan het einde en dat is voor iedereen de laatste kans om nog even snel langs te komen. Elk ander weekend heb ik wel iemand die op bezoek komt. Zo komen ook mijn broer en zijn vriendin nog even langs aankomend weekend en afgelopen weekend was Mariska hier.
Erg gezellig al dat bezoek. Dat geeft mij namelijk ook de kans om weer even de toerist uit te hangen. Zo heb ik al een tour in de staatsoper gedaan en ben ik eindelijk het schonnbrun kasteel zelf in geweest. Ik kan er geen genoeg van krijgen om bij schonnbrun in het park te lopen. Vooral in deze tijd lopen er veel eekhoorns, als je dan nootjes meeneemt kun je ze zelfs voeren. Ook heb ik uitgebreid gebruik kunnen maken van mijn dierentuin jaarkaart. Ondertussen ben ik al 7 keer heen geweest. En het blijft leuk! Gelukkig doe ik ook niet altijd hetzelfde als er iemand langskomt, elke keer ontdek ik wel wat nieuws. Zo kom ik ook elke keer weer bij nieuwe cafeetjes en restaurantjes en vind ik weer nieuwe routes door de stad.
Ook het weekend in Praag was erg leuk. Met de trein is het vanaf hier zo´n 4 uur rijden en het is helemaal niet duur. Praag is ook een prachtige stad en we hebben lekker rondgewandeld. Ook hebben we natuurlijk nog even een kroegentocht gedaan en zijn we daarmee in de grootste club van europa geweest. Maar daarvan waren we niet echt onder de indruk. Er waren wel meerdere verdiepingen met verschillende soorten muziek, maar echt groot was het niet en er waren ook niet heel veel mensen, waardoor het ook wat minder gezellig was. Maar verder was het echt heel leuk.
In wenen is eindelijk een beetje de lente begonnen. Door de wind is het nog wel aardig koud en alle bomen zien er nog treurig uit, maar de zon schijnt volop, wat het toch weer een stuk vrolijker maakt. Ik kan niet wachten tot alles hier in bloei komt en alles er echt weer vrolijk uit gaat zien.
Op stage gaat alles redelijk goed. Ik ben druk met me project bezig en de belangrijkste experimenten zijn eindelijk begonnen. Hoewel ik door domme fouten vaak wel weer opnieuw moet beginnen. Misschien moet ik toch wat beter op gaan letten af en toe. ;)
Ik hoop eraan te denken dat ik ook weer even wat nieuwe foto´s online zet zodat jullie weer even een echte indruk hebben.

Liebe grüßen!!

  • 05 Maart 2015 - 13:24

    Jolande:

    Hoi hoi,
    Ik kijk er al weer naar uit om naar je toe te komen. Nog twee weken, dan is het bijna al weer zover. Veel plezier met Martijn en Neeltje.
    Ook de lieve groeten van ons.

  • 05 Maart 2015 - 15:27

    Ine:

    Leuk weer wat van je te lezen. Nog 14 dagen dan kunnen we het zelf meemaken. Groetjes X

  • 05 Maart 2015 - 22:56

    Martijn:

    Tot zaterdag! We hebben er heel veel zin in. Met het weer komt het volgens mij wel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Op verzoek een waarbenjij.nu aangemaakt. En waar ben ik? Wenen. Om precies te zijn: gatterederstraBe 10, 1230 Wien, 587. Wil je alles lezen over mijn stage en hoe het verder in wenen is, lees dan mijn blog. Ik zal proberen om alles zoveel mogelijk bij te houden. Net als jullie dit hopelijk zoveel mogelijk zullen lezen ;) Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. Liefs Marjolein

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 4225

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Wenen

Landen bezocht: