Terug in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu Terug in Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu

Terug in Wenen

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Januari 2015 | Oostenrijk, Wenen

Hallo Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, in het prachtige Wenen. Het was geweldig om weer even thuis te zijn om kerst en oud en nieuw te vieren. Maar helaas moest ik na die geweldige anderhalve week alweer terug, en dat betekende weer afscheid nemen van iedereen. Nog even en ik word er nog goed in.
Gelukkig stapte ik dit keer niet alleen in het vliegtuig, maar had ik mijn zus (Yvonne) en mijn nicht (Eline) mee. Ze bleven hier het hele weekend en we hebben ontzettend veel dingen gedaan. Het weer was helaas niet zo mooi, dus hebben we geprobeerd zoveel mogelijk dingen binnen te doen, waaronder veel kerken bezoeken ;) en warme chocomel drinken. Ook hebben we een nieuwjaarsconcert bijgewoond. Helaas niet de echte, maar we hebben wel meegeklapt met de radetzky mars.
Toen mijn reisgezelschap weg was begon op woensdag het echte leven weer en moest ik weer naar stage. Dit was maar voor 2 dagen, want ik had samen met Marina, een meisje uit Duitsland die hier ook stage loopt, een ticket geboekt naar Budapest. Die vrijdag vertrokken we dus met de trein richting Hongarije. In Budapets hebben we ontzettend veel gezien en gedaan voor maar een klein bedrag. De eerste dag zijn we naar het tropicarium gegaan, dit is een soort aquarium waar je onder andere door een tunnel kan waar je dan haaien over je heen kan zien zwemmen en je roggen kunt aaien. De volgende dag wilden we wat dingen van de stad zien en we hadden ons laten vertellen dat we dan metro 1 moesten pakken en dat er bij elk station wel wat te zien viel. Dit viel wat tegen, maar we kwamen uiteindelijk wel aan bij heldenplatz. Achter heldenplatz is een park met onder andere een spa, circus en een dierentuin. Hoewel we van te voren hadden bedacht niet naar de dierentuin te gaan, wilde ik toch wel heel graag naar binnen toen we voor de ingang stonden (ik ben echt een zoo-addict geworden). Dus besloten we om toch maar een kaartje te kopen, aangezien het toch heel goedkoop was, en weg te gaan als we er klaar mee waren. Uiteindelijk ging de dierentuin dicht terwijl we nog lang niet alles gezien hadden. In de dierentuin kon je heel dicht bij alle dieren komen. Er was zelfs een gedeelte waar kangoeroes en emoes los rond liepen. Terwijl we daarin rondliepen merkten we zelfs dat de kangoeroes erg tam waren en dat we ze gewoon konden aaien, echt een geweldige ervaring. Na de dierentuin zijn we nog naar het andere deel van Budapest gegaan om de kerk en de burcht bovenop een heuvel te bekijken. Op zondag zijn we nog lekker een dagje naar de spa gegaan waar verschillende warme baden waren. En ´s avonds gingen we alweer met de trein terug naar huis.
Nu is stage alweer helemaal begonnen en iedereen is terug van vakantie. Het bevalt hier gelukkig nog goed en ik kan hier nog wel een paar maandjes vertoeven. Helaas zijn er geen kerstmarkten meer, maar we vinden wel weer andere dingen om te doen.
Het weer is hier ongeveer net zoals in nederland, behalve de regen en harde wind dan. Toen ik hier weer aankwam sneeuwde het, maar dat wilde niet heel erg blijven liggen. Vooral toen ik terug kwam van Budapest was de sneeuw gesmolten, omdat het in het weekend 14 graden was geweest. Maar ik weet zeker dat er binnenkort wel weer nieuwe sneeuw komt, al is de temperatuur echt nog best wel hoog.

  • 14 Januari 2015 - 18:46

    Leny:

    Wow wat een belevenissen en wat een leuke foto's. op naar de sneeuw en lekker skiën

  • 17 Januari 2015 - 23:24

    Eline:

    klinkt gaaf budapest!! En wat heb ik een leuk weekend gehad!! Veel plezier daar xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Op verzoek een waarbenjij.nu aangemaakt. En waar ben ik? Wenen. Om precies te zijn: gatterederstraBe 10, 1230 Wien, 587. Wil je alles lezen over mijn stage en hoe het verder in wenen is, lees dan mijn blog. Ik zal proberen om alles zoveel mogelijk bij te houden. Net als jullie dit hopelijk zoveel mogelijk zullen lezen ;) Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. Liefs Marjolein

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4222

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Wenen

Landen bezocht: