Laatste update van het jaar - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu Laatste update van het jaar - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Marjolein Ridder - WaarBenJij.nu

Laatste update van het jaar

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 December 2014 | Oostenrijk, Wenen

Hallo lieve allemaal,

Hierbij nog even een laatste update van dit jaar. Het is bijna kerst, en dat is hier wel te merken. De ene kerstborrel na de andere vliegt hier voorbij. Elke dag champagne, omdat er weer iemand afscheid neemt of gewoon tijdens een lekker kerstontbijtje of lunch. Ik zit elke dag propvol van al dat eten. Het kerstdiner van mijn lab hebben we daarom ook maar verplaatst tot na kerst.
Vorig weekend zou ik met het bedrijf een weekendje gaan skiien, wat tot mijn grote verdriet niet doorging. Er was nog niet genoeg sneeuw. Dat is ook niet gek, want vandaag schijnt de zon hier volop en is het hier 13 graden. Als ik het weerbericht zo zie gaat het ook niet echt afkoelen de komende tijd, dus dat wordt weer geen witte kerst dit jaar helaas. Maar dat is voor mij opzich geen probleem, want met kerst zal ik niet in wenen verblijven, maar kom ik lekker naar Nederland om kerst te vieren met familie. Ik kijk er ontzettend naar uit om weer even naar huis te gaan.
Maar wees niet ongerust want als ik weer terug ga naar wenen heb ik ook genoeg om naar uit te kijken. Meteen het eerste weekend dat ik weer in wenen ben ga ik met een meisje uit duitsland die hier ook stage loopt een weekendje naar budapest. Schijnt een hele mooie stad te zijn dus ik ben heel benieuwd (Zijn er trouwens mensen geweest en weten ze dingen die wij zeker moeten bezoeken, laat het alsjeblieft weten).
Op stage is het nu dus ook de laatste week en heb ik al me cellen zo´n beetje weggegooid en heb ik nog weinig te doen. Gelukkig begint het nu wel echt een beetje op te schieten met mijn experimenten en ben ik mijn eerste echte resultaten binnen aan het krijgen. Helaas gaat het nog niet echt zoals we het echt zouden willen, maar zo gaat dat nou eenmaal in de wetenschap.
Hoewel het met het bedrijf dit jaar niet zo goed ging en ze flink aan het besparen zijn op van alles en nog wat, heeft BI toch nog dit jaar op de valreep een medicijn tegen een bepaald type van longkanker op de markt weten te brengen. Deze moet wel nog in combinatie met chemotherapie genomen worden, maar het schijnt de levensduur toch weer met 3 maanden te verlengen. Wat voor deze vorm van kanker een hele vooruitgang is. Toch wel leuk om zo mee te maken hoe dat gaat als er een medicijn op de markt wordt gebracht. Dat is toch weer heel anders dan op de universiteit waar het vooral gaat om publicaties.

Verder heb ik eigenlijk weinig te vertellen dan dat ik ontzettend veel zin heb om naar nederland te gaan. Ik ga nog even snel (alle) kerstmarkten af hier, omdat het mijn laatste kans is.
En natuurlijk wil ik alvast tegen iedereen zeggen:

FROHE WEIHNACHTEN
und
EINE GUTES NEUES JAHR!!!



  • 19 December 2014 - 13:32

    Leny:

    Hier ook geen sneeuw, jammer hoor maar wie weet.
    Leuk om je hier straks weer te zien en te spreken.

  • 19 December 2014 - 19:57

    Jolande:

    Tot zondag. Gezellig dat je weer even thuis komt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Op verzoek een waarbenjij.nu aangemaakt. En waar ben ik? Wenen. Om precies te zijn: gatterederstraBe 10, 1230 Wien, 587. Wil je alles lezen over mijn stage en hoe het verder in wenen is, lees dan mijn blog. Ik zal proberen om alles zoveel mogelijk bij te houden. Net als jullie dit hopelijk zoveel mogelijk zullen lezen ;) Ik hoop dat jullie ervan zullen genieten. Liefs Marjolein

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4216

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 01 Mei 2015

Wenen

Landen bezocht: